مرجع ایجاد و توسعه کسب و کار

پدیده فکر مهتر در زمینه ایجاد و توسعه کسب و کار تولید محتوا و ارائه خدمات می نماید.

مرجع ایجاد و توسعه کسب و کار

پدیده فکر مهتر در زمینه ایجاد و توسعه کسب و کار تولید محتوا و ارائه خدمات می نماید.

مرجع ایجاد و توسعه کسب و کار

این وب سایت با تولید محتوای آموزشی در زمینه ایجاد و توسعه کسب و کار و همینطور ارتقای مهارت های فردی، برای بهبود وضعیت کسب و کار و زندگی مردمان عزیز ایران زمین تلاش می کند.
همچنین تیم پدیده فکر مهتر در زمینه های مشاوره و برنامه ریزی کسب و کار، مشاوره و برنامه ریزی و اجرا فعالیت های تبلیغاتی، مشاوره و برنامه ریزی بازاریابی، کارآفرینی، استارتاپ، ارتباط با مشتری و منابع انسانی خدمات متنوعی ارائه می کند.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

۷ مطلب در بهمن ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

قانع کردن دیگران

قانع کردن دیگران

بیشتر کارآفرینان، هنگامی که ایده جدیدی ابداع می کنند، احساس قدرت و انرژی زیادی در وجود خود دارند. ایده ای که می تواند باعث پیشرفت صنعت شده و ثروتمند شدن آن ها را تضمین کند. تنها چیزی که ممکن است بین ایده و عملی کردن آن قرار بگیرد، عدم توضیح آن برای دیگران و  قانع کردن آن هاست.

هنگامی که ایده ای روشن ابداع می کنید، اگر توانایی قانع کردن دیگران را نداشته باشید و جواب آن ها منفی باشد، این ایده در وجود شما کشته می شود، زیرا قدرت قانع کردن آن ها را نداشته و این امر در روحیه شما تاثیری منفی خواهد داشت.

در اینجا به چند راهنمایی اشاره می کنیم که برای قانع کردن دیگران مورد استفاده قرار می گیرند با ما همراه باشید.

۱- با اختصار و زیبا سخن بگویید

دیگران فکر می کنند شما توانایی قانع کردن هر کسی را دارید. شما با سخن دیگران اعتماد به نفس خود را بالا برده و در سخن با مشتری بی وقفه صحبت می کنید. با این کار طرف مقابلتان متوجه می شود که شما سعی می کنید خود را قانع کنید نه او را.

۲- از کلمات اضافه اجتناب کنید

گفتن سخنان حشو و استفاده از کلمات اضافه، باعث می شود که صحبت و جملات شما تکراری به نظر بیاییند. برای ترک این روش، سعی کنید آرام سخن بگویید تا ... برای مطالعه 

  • مجید احمدی
  • ۰
  • ۰

تحقیقات بازار، به کسب و کار یک تصویر از بازار می دهد

تحقیقات بازار

تحقیقات بازار، به کسب و کار یک تصویر از بازار می دهد و به شما نشان می دهد چه نوع کالا و خدماتی ممکن است سودآور باشد. همچنینتحقیقات بازار به شرکت ها می گوید که آیا کالا یا خدمات موجودشان، پاسخ گوی انتظارات و نیازهای مشتریان هست یا خیر.با تحقیق و پاسخ  به سوالات مشخص، صاحبان کسب و کارهای کوچک می توانند متوجه شوند که آیا نیاز به تغییر طراحی بسته بندی شان است  یا تنظیم روش های تحویل، و یا باید به اضافه کردن خدمات فکر کنند.

عدم انجام تحقیق قبل از شروع سرمایه گذاری بر کسب و کار یا در طی انجام فعالیت، مثل این است که شما در یک شهر بزرگ و شلوغ بدون  نقشه و تابلو های راهنما رانندگی کنید. یک تحقیقات بازار خوب مشخص می کند که مشتریانتان چه کسانی و کجا هستند.و همچنین به شما می گوید که مشتریانتان در چه زمانی دوست دارند و مایلند کالایتان را بخرند یا از خدماتتان استفاده کنند.

برای مطالعه 

  • مجید احمدی
  • ۰
  • ۰

تکنیک حرفه ای فروش

تکنیک حرفه ای فروش برای آن دسته از عزیزانی به که فروش و فروشندگی علاقه دارند بسیار لازم و ضروری است. هنر فروش یکی از کاربردی ترین و موثرترین هنر های پیشبرد اهداف کسب و کار است و با فراگرفتن تکنیک حرفه ای فروش می توان در راه موفق بود. ما در این مطلب قصد داریم ۸ تکنیک حرفه ای فروش را برای شما ارائه کنیم. با ما همراه باشید.

تبدیل شدن به فروشنده ی حرفه ای برتر در هر صنعتی، یک مهارت خاص است.

جالب است بدانید که خود صنعت مهم نیست و تکنیک های مورد استفاده ی فروشنده های بسیار حرفه ای در سیستم های نرم افزاری فروش و حتی صنایع بین المللی و همینطور کسانی که تجهیزات پزشکی را به مطب پزشکان شخصی می فروشند تفاوت چندانی ندارد!
یکی از بزرگترین مسائل در تبدیل شدن به یک فروشنده ی حرفه ای موفق، داشتن اطلاعات گسترده درباره ی محصولات و خدمات پیشنهادی و به روز نگه داشتن آن اطلاعات است.
همچنین باید درک قابل توجهی از کسب و کار و یا صنعتی داشته باشید که کار فروش آن را بر عهده دارید. این امر باعث می شود که بتوانید با راه حل های منحصر به فرد و بسیار خوب برای مشتریان / محصولات خود روبرو شوید. هنگامی که به اینکار تسلط پیدا کنید، می توانید ۸ تکنیک دیگری را که فروشنده های حرفه ای برتر استفاده می کنند، در هر گونه فروشی خود به کار ببرید.

هر چه بیشتر این تکنیک ها را تمرین و استفاده کنید، پیشرفت های بزرگی را در کار فروش خود خواهید دید. با به کارگیری تکنیک های فروشندههای حرفه ای، شما شاهد افزایش حجم میزان فروش به مشتریان موجود و همینطور افزایش حجم فروش به مشتریان جدید خواهید بود.

تکنیک حرفه ای فروش

  • هنگام ارتباط با مشتریان صمیمی باشید

یکی از بزرگترین مزایای رسانه های اجتماعی، از جمله سایت هایی مانند LinkedIn، این است که فروشنده های حرفه ای توانایی ایجاد رهبریِ پرورش یافته را دارند. یک تعریف عمومی برای رهبری پرورش یافته، آگاه کردن خریدار / یا ایجاد نمودن دیدگاهی برای وی از مزایای محصول و یا خدمات شرکتتان با ارائه ی اطلاعات محتوایی قبل از وقوع فروش است. 

برای مطالعه 

  • مجید احمدی
  • ۰
  • ۰


مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری یکی از چالش های مدیریت کسب و کار است و امروزه سازمان­ها برای کسب مزیت رقابتی باید به مشتری که محور و رکن اصلی تمام فعالیت­های سازمان است توجه نمایند. در این راستا حفظ مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید کارگشا می باشد. یکی از سیستم‌هایی که می­تواند ارتباط با مشتری را به‌صورت پایدار، حفظ و تداوم بخشد، سیستم مدیریت ارتباط با مشتری ست.

شرکت گارتنر که از مراکز عظیم تحقیقاتی در حوزه فناوری اطلاعات است مدیریت ارتباط با مشتری را کاملاً مستقل ... برای ادامه مطلب اینجا کلید کنید

  • مجید احمدی
  • ۰
  • ۰

با نوشتن برنامه بازاریابی شانس کسب و کار خود را افزایش دهید

برنامه بازاریابی Marketing Plan

تمرکز بر روی جذابیت کسب و کار برای مشتری، روش اثبات شده برای افزایش شانس یک آینده پایدار و سودآور است از رو داشتن برنامه بازاریابی امری ضروریست. فرآیند برنامه ریزی بازاریابی در قلب جهت گیری واقعی هر کسب و کاری است، و این تضمین را می دهد که مشتری در مرکز تمام تصمیم گیری های کلیدی قرار دارد.

برنامه بازاریابی یک سند دقیق است که برای ترویج یک محصول واحد از فروم استراتژی سالانه کسب و کار می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. ما طرح بازاریابی را به سه مرحله تقسیم کرده ایم که برای کسب و کار های کوچک و بزرگ به سادگی قابل استفاده و پیگیری  می باشد.

  • مرحله اول: تحقیق و برنامه ریزی

مشتریان و محیط بازار را به خوبی درک کنید و به دنبال فرصت هایی برای رشد باشید.

اهداف را شناسایی کنید و مسیر مناسب برای بهره برداری از فرصت ها را در تحقیق و برنامه ریزی انتخاب کنید.

  • تعیین اقدامات و کنترل

پیاده سازی استراتژی و پیگیری موفقیت کسب و کار.

در نمودار زیر فرآینده بازاریابی به صورت خلاصه نمایش داده شده:

برنامه بازاریابی

مرحله اول: تحقیق و برنامه ریزی

این بخش شامل موارد زیر است: برای ادامه مطلب اینجا کلیک کنید

  • مجید احمدی
  • ۰
  • ۰

فروشندگان حرفه ای چه کاری را متفاوت از دیگران انجام می دهند؟ چطور انجام می دهند؟ چطور موفق می شوند؟

کارهایی که فروشندگان حرفه ای هرگز انجام نمی دهند!

فروشندگان حرفه ای

تاکنون فکر کردید که چه چیزی بهترین فروشندگان حرفه ای را از سایرین متمایز می کند؟‌ با اینکه سایر فروشندگان هم مدام برای فروش موفق در تلاشند اما انگار کاری از پیش نمی برند!
 بهتر است بدانید که مهم ترین چیزهایی که فروشنده برای موفقیت در فروش باید انجام دهد دقیقاَ به اندازه ی کارهایی که نباید در فروش انجام دهد اهمیت دارد!

در این پست، سعی می کنیم چند نکته ی مهم را برای فروشندگانی که ادعای حرفه ای بودن دارند ارائه دهیم تا از انجام دادن آن در مذاکرات و جلسات فروش به شدت پرهیز کنند.

۱- به مخاطب اجازه می دهند تا فرآیند فروش را پیش ببرد!

بهترین راه برای کنترل تعاملاتی که در فروش صورت می گیرد و باید هدایت کنید، سوال پرسیدن است.

پرسیدن سوالات باکیفیت از مسائل شرکت و شخص پرده برداری می کند. و بدین ترتیب شما می توانید ارزیابی کنید که آیا محصول و یا خدمات تان به آنها کمکی می کند یا خیر! همینطور بهترین راه برای کشف نیازهای مشتری بالقوه ی شماست که در نهایت شما را هم فردی متخصص جلوه می دهد. برای 

  • مجید احمدی
  • ۰
  • ۰

درس های کارآفرینی و مهارت هایی که در این پست قید می شود را قبل از اینکه خیلی شود، یاد بگیرید.

درس های کارآفرینی که هرگز در دانشگاه یاد نگرفتیم!

درس های کارآفرینی

مدرسه و دانشگاه از ما کارآفرینی موفق نمی سازد! فقط تجربه های واقعی هستند که می توانند مسیر موفقیت را برای ما هموار کنند. در این پست به معرفی مهارت هایی می پردازیم که باید قبل از هر چیزی فرا بگیرید تا زمان و انرژی خود را برای تجربی آموختنِ آنها هدر ندهید!

۱- اراده تسخیرناپذیر برای موفقیت

مهم ترین ویژگی که در مدرسه نمی آموزیم این است که راهی را شروع کنیم و صدها چیز را برای ساختن کسب وکار امتحان کنیم و در نهایت با این واقعیت که “۹۸ مورد آنها نتیجه ای نمی دهد!” روبرو شویم و باور کنیم. سپس به عقب برگشته و دوباره ی صد مورد دیگر را امتحان کنیم.

Barbara Corcoran موسس The Corcoran Group

۲- شکست، در اهداف بزرگ مشکلی ندارد!

مدرسه کسانی را که شکست می خورند تنبیه می کند! بنابراین کودکان تمایلی پیدا نمی کنند تا از وضعیت راحتی خود خارج شوند و به مرحله ی بعد دست یابند! در دنیای واقعی، جوایزی برای مشارکت و ارتقای درجه قائل نمی شوند. من به شخصه یاد گرفتم که آموزش های تیم محور بسیار موثرند. افراد برای اینکه نمی خواهند تیم شان شکست بخورد به سختی تلاش می کنند. در چنین شرایطی ما به تیم ها آموزش می دهیم که شکست، به هنگام انجام کارهای بزرگ مشکلی ندارد!

Tim Draper شریک سرمایه گذار DFJ

۳- همه چیز را بپرسید

کاش در مدرسه ای درس می خواندم که به من یاد می داد همه چیز را بپرسم. به عنوان یک کارآفرین شما همیشه باید بدنبال راه هایی بگردید که دیگران آن را دنبال کنید.  برای ادامه مطلب اینجا کلید کنید

  • مجید احمدی