برنامه بازاریابی Marketing Plan
تمرکز بر روی جذابیت کسب و کار برای مشتری، روش اثبات شده برای افزایش شانس یک آینده پایدار و سودآور است از رو داشتن برنامه بازاریابی امری ضروریست. فرآیند برنامه ریزی بازاریابی در قلب جهت گیری واقعی هر کسب و کاری است، و این تضمین را می دهد که مشتری در مرکز تمام تصمیم گیری های کلیدی قرار دارد.
برنامه بازاریابی یک سند دقیق است که برای ترویج یک محصول واحد از فروم استراتژی سالانه کسب و کار می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. ما طرح بازاریابی را به سه مرحله تقسیم کرده ایم که برای کسب و کار های کوچک و بزرگ به سادگی قابل استفاده و پیگیری می باشد.
- مرحله اول: تحقیق و برنامه ریزی
مشتریان و محیط بازار را به خوبی درک کنید و به دنبال فرصت هایی برای رشد باشید.
- مرحله دوم: پیاده سازی استراتژی بازاریابی
اهداف را شناسایی کنید و مسیر مناسب برای بهره برداری از فرصت ها را در تحقیق و برنامه ریزی انتخاب کنید.
- تعیین اقدامات و کنترل
پیاده سازی استراتژی و پیگیری موفقیت کسب و کار.
در نمودار زیر فرآینده بازاریابی به صورت خلاصه نمایش داده شده:
مرحله اول: تحقیق و برنامه ریزی
این بخش شامل موارد زیر است: برای ادامه مطلب اینجا کلیک کنید